Få flere besøgende
Konverér besøg til køb
Skab mere omsætning
Tiltræk nye kunder
Ønsker du søgeordsoptimering og mere trafik på din hjemmeside eller en højere omsætning på din webshop ? Har du allerede fået et tilbud om SEO der kontraktmæssigt binder dig for et år eller mere og koster en halv bondegård ? Så læs videre her hvor jeg gennemgår hvordan du får mest trafik for dine penge.
- Søgeordsoptimering giver flere konverteringer
- Resultater af SEO – Menti.dk
- Find nye kunder
- Få forbedret SEO
- Brug pengene hvor det giver bedst mening
- Sådan arbejder jeg med SEO
- Sådan starter jeg SEO op
- Ofte stillede spørgsmål
- Kontakt mig
Søgeordsoptimering giver flere konverteringer
Gennem de sidste 10 år har jeg arbejdet med organisk og teknisk søgeordsoptimering (SEO), samt Google ads. Jeg søgeoptimerer og gennemgår hjemmesider og webshops med henblik på først st skabe yderligere trafik til hjemmesiden og derefter at konvertere de nye besøgende til købere. Herefter lægges mit fokus på vedligehold af keywords og yderligere konvertering til mersalg.
Her får du ikke de store forkromede salgstaler og fine produktark som typisk lover mere end de kan holde. Priserne er konkurrencedygtige og servicen i top.
Jeg er tæt på mine kunder i lokalområdet, og tilbyder et gratis besøg hvor du kan få mere at vide om SEO og høre om det kan være en fordel for dig. Mange webshops kræver ikke de helt store ændringer for at kunne tiltrække nye kunder, så mit arbejde tilrettelægges helt udfra din hjemmeside og de ønsker som du har til et fremtidigt samarbejde.
Resultater af søgeordsoptimering og artikler på Menti.dk
Som tidligere nævnt giver søgeordsoptimering mere trafik til din hjemmeside, men spørgsmålet er “Hvor stor er effekten af SEO?”.
For at besvare dette spørgsmål, har jeg taget udgangspunkt i to cases jeg arbejder løbende på. Den første case er www.menti.dk, som er en portal for undervisere og elever. Her kan man som elev kontakte undervisere over hele landet i mere end 500 fag og emner. Udfordringen for Menti.dk fra starten af, var den samme som mange andre sites. Man har fået udviklet en flot hjemmeside der fungerer som den skal, men de besøsgende lader vente på sig. Som en metafor kan man bruge udtrykket, “..at man har bygget et flot hotel ude i ørkenen, men hvordan flytter vi det ind i byen hvor de handlende bor ?”
Svaret er SEO og Online Markedsføring.
Menti.dk fik mangedoblet deres besøgende til siden gennem organisk søgeordsoptimering, uden brug af annoncering. Den større trafik resulterer i flere underviser oprettelser og flere elever som undervises af privatlærere gennem siden.
SEO opstart og resultater
Jeg startede op med undersøge hvilke keywords indenfor undervisning der tiltrak mange clicks på Google og andre søgemaskinger og om de ord havde relevans til en side som www.menti.dk. Et keyword som “Lektiehjælp” var f.eks. relevant. Herefter undersøgte jeg længere sætninger, de såkaldt “Long tail keywords” med udgangspunkt i mit fundne Keyword. Herefter opbyggede jeg gode tekster med de ord jeg havde fundet frem til og satte koden op, så søgemaskinerne let kunne oversætte og kategorisere koden og indholde.
Den konkrete resultat for www.menti.dk er at siden ligger #1 på Google på mange relevante Keywords og trafikken på siden er steget med flere hundrede procent siden opstarten af arbejdet i sensommeren 2019. Denne stigning skyldes udelukkende organisk seo og artikelopbygningen på siden. Der er med andre ord ikke brugt penge på Google annoncering.
Graf over stigning på Menti.dk over 1 år. Arbejdet på siden begyndte jeg i sensommeren 2019 over nogle uger. Den grønne boks indikerer hvornår søgeordsoptimering er påbegyndt. Det store fald i december måned indikerer juleferien hvor mange websites typisk ikke har mange besøgende.
Skræddersyet søgeordsoptimering skaffer nye kunder
Med søgeordsoptimering af dine keywords vil du kunne finde nye kunder i alle dele af landet. Dette er specielt vigtigt hvis du ejer en webshop som sælger varer eller ydelser over hele Danmark. Befinder dine kunder sig i lokalområdet vil en gennemgang af dit indhold også skabe mere trafik til din hjemmesiden og øge interessen for din forretning.
Typisk rådgiver jeg mine kunder omkring grundlæggende Google optimering og undersøger nøje hvilke ord som vil fungere bedst muligt på hjemmesiden. Du kan også selv vælge hvilke keywords du ønsker bedre rangering på, så undersøger jeg dette.
Jeg vil gennemgå brugen af ord og tags på din hjemmeside, og komme med forslag til forbedringer. Over tid vil arbejdet føre til at dit domæne rangerer langt højere på google og andre søgemaskiner. Dette øger mærkbart chancen for, at dine potentielle kunder klikker på lige netop dit link, og ikke på dine konkurrenters.
Gennemgang af eksisterende SEO eller helt ny sideoptimering?
Hvis du allerede har en leverandør til SEO, kan jeg checke op på det udførte arbejde og komme med forslag til eventuelle forbedringer. Måske er der ikke noget at komme efter, hvilket kun er en fordel for din forretning. Men typisk kan man løbende forbedre flere steder på en hjemmeside eller webshop der kan give mere trafik over tid.
Hjemmeside uden søgeordsoptimering
Har du allerede en webløsning som du er fint tilfreds med men som ikke er søgeordsoptimeret, kan jeg hjælpe dig med at få mere trafik på hjemmesiden. Det foregår typisk ved et indledende møde hvor vi bl.a. snakker den fremtidige strategi og om hvilke keywords du ønsker dine kunder skal finde dig under. Hvorfor dine kunder skal finde dig der, og om ordene er relevante for din forretning.
Herefter følger en gennemgang over hvilke keywords der kunne være lovende for din forretning, og undersøger konkurrencen på disse keywords.
Brug dine penge hvor det giver mening
Søgeordsoptimering og online markedsføring kan hurtigt vise sig at være en dyr omgang for mange. Derfor er det vigtigt at grobunden og setuppet helt fra start er klarlagt og defineret.
Bluepoint arbejder udfra en stram struktur i forhold til søgeoptimering og konvertering til køb. Typisk er de spørgsmål der bliver stillet under kundemøder baseret udfra økonomiske betragtninger og fremtidige mål. Eksempler på typiske spørgsmål er f.eks. :
- Hvor mange tekster skal jeg have på min webshop?
- Hvorfor har jeg ingen besøgende selvom jeg reklamerer?
- Hvor mange penge skal der bruges for at ligge på side 1 på google?
- Hvor og hvordan skal jeg reklamere for mine produkter ?
- Kan jeg med fordel selv producere SEO løbende ?
- Betaler jeg for meget for min nuværende kampagne ?
- Bør jeg vente med at købe annoncering ?
Svaret på disse spørgsmål og flere andre, vil du få på vores kundemøde, da vi først der ser din nuværende webløsning og kender dine behov.
Vores generelle holdning fra start er, at få den organiske SEO på plads først. Den organiske søgeordsoptimering driver over tid traffik til din side og gør dine eventuelle fremtidige annonceringer på google og andre udbydere billigere.
Med andre ord er en søgeoptimeret side langt billigere at reklamere for, end en side som ikke har været igennem den organiske SEO.
Søgeordsoptimering – sådan arbejder jeg med keywords og optimering af din hjemmeside
Søgeordsoptimering skal tages alvorligt. Der findes mange virksomheder som lover guld og grønne skove når det kommer til seo og skabelsen af mere trafik på en hjemmeside. Sandheden er, at organisk opbygget seo er en længerevarende process, i modsætning til f.eks. addwords, som er direkte synlig, men til gengæld langt mere omkostningstung. En kombination af begge, kan tit være en fordel for nystartede virksomheder eller virksomheder som ikke har haft fokus på søgeordsoptimering i en periode.
Det er næsten umuligt at spå om placeringer udfra en kort tidsperiode. Målet kan være en top 10 placering på google eller en top 3 placering. Hvordan man når det mål afhænger af faktorer som f.eks. konkurrence, økonomi og kvaliteten af den seo der er produceret.
Sådan starter jeg SEO op
Nedenfor er beskrevet hvordan jeg typisk arbejder med SEO opgaver for nye kunder. Inden jeg begynder arbejdet med søgeordsoptimering, er der en række ting som først skal på plads.
1. Det indledende møde
Inden jeg starter forløbet, er det vigtigt at tage en snak omkring forventninger og økonomi. Grunden til at økonomi er vigtigt, er at man hurtigt kan investere for meget i forhold til den potentielle kortsigtede indtjening.
Typisk kigger jeg sammen med dig, på din hjemmeside og gennemgår den i forhold til menustruktur, opbygning, tags, billeder og artikler. Efter dette tager vi en snak omkring din forretning og hvor du ønsker den skal bevæge sig hen. Vi prøver sammen at klarlægge hvilke eksisterende kunder du har og hvilke kunder du ønsker fremadrettet.
Det er også vigtigt at tage en snak omkring din virksomheds værdi. Hvad er det f.eks. som gør din forretning unik og spændende for kommende og nuværende kunder. En klarlæggelse af værdigrundlaget kan hjælpe os i tilretningen af søgeoptimering og i at finde de rigtige ord og sætninger til din seo kampagne. Alt dette vil hjælpe os i vores fremadrettede arbejde med seo på din hjemmeside.
På det første møde bliver din hjemmeside gennemgået og der lægges en start-up strategi for dine keywords og den SEO der skal laves på siden. Der bliver også fokuseret på økonomien bag og det undersøges hvordan du får skabt mest trafik for færrest mulige penge.
2. Keywords til søgeordsoptimering
Efter det indledende møde har jeg modtaget en masse gode informationer om din online forretning. Disse informationer skal bl.a. benyttes til at finde egnede keywords, der beskriver netop det produkt eller den service, som du ønsker at profilere eller sælge.
Jeg finder og vurderer de søgeord der i perioden skal hjælpe med at skabe mere trafik til din hjemmeside og mere omsætning til din virksomhed. Vi aftaler eventuelt indbyrdes hvor mange keywords der skal laves søgeordsoptimering til og viser dig eksempler på de konkurrenter du måtte have på dine keywords.
Jeg finder alle relevante keywords og long tail keywords, som kan hjælpe din hjemmeside med en bedre rangering.
3. SEO påbegyndes på hjemmesiden
Når jeg når til dette punkt har jeg et antal keywords på plads, samt en masse informationer om det marked som der skal konkurreres på. Ydermere har jeg masser af brugbare informationer om din forretning og den fremadrettede plan med den.
Jeg undersøger bl.a. følgende på din hjemmeside:
- Om din side har relevant og spændende indhold for dine kunder og kommende kunder. Om der er artikler på siden som er let læsbare og er opsætningen korrekt i forhold til søgemaskinerne. Hvis dette ikke er tilfældet forfatter jeg forskellige artikler og sætter dem op med søgeoptimerede billeder og links.
- Om din side kan vises og læses på mobiltelefoner og tablets som f.eks. iPhone eller iPads. Hvis dette ikke er tilfældet vil jeg anbefale en responsiv webløsning til din hjemmeside eller webshop.
- Jeg sørger for tekst og kode oprydning på din side og checker om der er sider som er for identiske. Hvis nogle sider er for identiske kan det opfattes som om man prøver at “snyde” søgemaskinerne, og det kan blive straffet med en dårligere rangering generelt.
Eksempler på elementer der påvirker en given hjemmesides søgeordsoptimering. Jo bedre disse elementer er optimeret, des højere ranking vil hjemmesiden få på de forskellige søgerobotter.
4. Gennemgang af den bagvedliggende kode
For at lave en hensigtsmæssig søgeordsoptimering er det væsentligt at kigge på de bagvedliggende tags på hjemmeside og sørge for at billeder er korrekt sat op.
- Om dine Titel tags er sat rigtig op på din forside og undersiderne på din hjemmeside. Titel tags skal være sigende for det indhold som siden præsenterer og pirre besøgendes nysgerrighed. Google robotterne, som indekserer alle nettets sider løbende, er særlig opmærksomme på Titles. Derfor er de meget vigtige i forhold til keywords og søgeoptimering.
- Er alle H1-H5 tags sat rigtig op på siden. H tags er overskrifter og underrubrikker, som er med til at gøre dit indhold læsbart og relevant. Jeg kigger alle disse tags igennem, og ændrer dem, så de passer til dine keywords.
- Jeg sørger for at oprette et sitemap til din side, så Google ved hvornår der sker ændringer på hjemmesiden. Et sitemap kan sammenlignes med en oversigt over hele hjemmesiden. Jeg sørger for at dette sitemap, er helt opdateret når der kommer nyt indhold på din hjemmeside.
- Billedoptimering af alle dine billeder på hjemmesiden. Jeg komprimerer dine billeder så de fylder mindst muligt, men stadig er flotte. Selve komprimeringen af billeder er vigtig, da siden vil vises hurtigere med billeder som ikke fylder for meget. Udover dette, tilføjer jeg alt-tags samt title-tags til hvert billede. Disse tags fortæller de forskellige søgerobotter hvad billederne på din side handler om.
Koden bag hjemmesiden tjekkes igennem for at optimere siden, så den kan rangere højere på f.eks. Google.
5. Løbende service og overvågning af SEO arbejdet
Efter aftale med dig, checker jeg løbende op på din søgeoptimering. Mit arbejde med SEO betyder at jeg b.la. kigger på dine keywords og ser hvordan de performer overfor de konkurrerende keywords.
Jeg checker op på links til at fra din side, og kommer med forslag til aktivitet på sociale medier, videouploads, blogindlæg og nye keywords. Hver måned får du en oversigt over den rangering som dine keywords har og vi tager en snak omkring eventuelle forbedringer.
Under den løbende service af Seo kommer vi også ind på addwords, konverteringer og andre tiltag som kan hjælpe din side med at rangere højt på google.
Hvis du ønsker at vide mere om SEO kan jeg også hjælpe dig. Kontakt mig direkte gennem nedenstående formular eller ring på +45 2213 4664
Der tjekkes løbende op på det arbejde som er lavet på siden : Hvordan ligger de forskellige keywords, hvordan performer siden og hvor maget mere trafik er der kommet til hjemmesiden.
OFTE STILLEDE SPØRGSMÅL
Hvad er keywords
Keywords er ord eller sætninger som beskriver dit produkt eller som relaterer til det.
Hvordan fungerer det mht. betaling
Betaling sker pr. regning, som vi sender ud, når projektet er færdig.
Pris på søgeoptimering er meget variabel. Ønskes mange keywords implementeret vil prisen stige.
Hvordan kommer jeg igang med keywords
Sammen med dig, afholder jeg et opstartende møde pr. telefon eller hos din forretning. På mødes fremlægges dine dine ønsker og forventninger til arbejdet. Herefter påbegynder jeg arbejdet og dine ønskede keywords bliver implementeret og overvåget.
Kan det betale sig at benytte keywords ?
Det korte svar er Ja! Uanset om man som virksomhed vælger at køre med annoncer, vil keywords og tekstbaseret søgeordsoptimering altid være en fordel.